USA: Cheesburgers in Paradise

8 april 2011

Aloha! Weeeeelcome to Waikiki Beach (Hawai), een van de meest beroemde stranden op de aardbodem. Limo's, aangespoelde zeekoeien, litersblikken frisdrank, mac menu's waar een hele familie in Azie van kan overleven, disney achtige barbie hotels, fastfoodketens in overvloed, opgepompte surfdudes en bodyboarders en uiteraard luidruchtige Amerikanen in Hawai bloesjes.

Ach wat enig toch allemaal. Big, bigger, BIGGEST is het levensdoel van de bevolking hier, en dat zie je ook terug in de omtrek van de gemiddelde Amerikaan. Maar wat maakt het uit, ze voelen zich allemaal als een cheeseburger in paradise! Zelfs de Japanners love it. Dat zegt genoeg toch?

Honeymooners hebben we overigens niet gezien. Die zitten vaak op andere eilanden van Hawai, wat best begrijpelijk is, want Waikiki Beach is nou niet bepaald wat wij Europeanen romantisch noemen. Toch konden alle mooie strandjes, de jungle waar Juressic park en Lost is opgenomen en het Pearl Harbor schip ons even gestolen worden. De cultuurschok was voor ons zo groot na Azie. We hebben vijf dagen met onze billetjes op het toeristische Waikiki Beach gezeten, zodat we alle 'heftige' indrukken rustig konden verwerken.

En toen op naar San Fran(cisco). Een leuke stad met veel levendigheid op straat. De highlights waren of course de beroemde Golden Gate Bridge, maar ook het park Alamo Square vanuit waar je typische Vistoriaanse huisjes kunt bewonderen met de stad op de achtergrond.

We voelden ons de hele dag alsof we door een film liepen. Overal lopen gestoorde zwervers met baseball petjes, lange baarden en grote winkelwagens. De restaurants zien er massaal uit met roze leren banken en allemaal beweren ze dat ze de beste hamburger in town hebben. En natuurlijk de typische lange huizen met van die trappen die zig zag langs de muur aflopen.

In tien dagen hebben we wel weer genoeg van de USA gezien. Tja, wat zal ik zeggen. Het was weer iets heel vernieuwends ja, maar niet echt ons ding al dat overdreven groots gedoe. Waar we veel meer naar uitkijken is Cubaaaaaaa, waar we vanavond heen vliegen! Mijn laatste bestemming alweer en een goede reden om nog even extra te genieten!

God bless you and jesus loves you all ;)

1. Pap en Mieke:
    8 april 2011
    Dat is weer een heel andere wereld dan wat je de laatste 5 maanden gewend bent geweest. Wel een ervaring om de grote verschillen op de wereld te zien. Geniet van CUBA en dan weer naar huis!!

groetjes

Pap en Mieke
  2. Terry:
    Hahaha, leuk!!!!

Echt anders, zal best n cultuurschok zijn!
    Toch mooi dat Azie meer "jouw ding"is!

XXX
  3. Anja en Ad:
    9 april 2011
    Ja Raissa, kun je weer langzaam gaan wenne aan het "gewone" leven. Al zal dat hier niet zo overdreven zijn als in Amerika nietwaar??
    Geniet er nog maar even van, want het einde is in zicht hè, de kater komt later....

Groetjes Anja en Ad
  4. Marloes:
    14 april 2011
    Hee Raissa,
    Laatste stop voordat de vlucht naar huis op het programma staat? Hopelijk heb je een mooie afsluiting daar op cuba! Succes met de laatste loodjes en laat wat van je horen als je weer op Nederlandse bodem staat. Wat je plannen verder zijn, nu je afgestudeerd en vrij(gezel??) bent!
    xMarloes
  5. Terry:
    23 april 2011
    De laatste daagjes.... Zal moeilijk zijn voor je, Anneke alleen door te zien gaan....
    Goede reis terug, tot donderdag!!
    Ik kijk naar je uit! XXX mama
  6. Anja en Ad:
    28 april 2011
    Ha raissa, ik weet dat je weer thuis bent.
    Hopelijk kun je hier weer wennen aan het gewone leven!!!!
    We komen snel langs om te horen en zien hoe het geweest is.
    Groetjes Anja en Ad