Abu Dhabi: Sjeikenland

30 oktober 2010 - Colombo, Sri Lanka

Nadat het afscheid nemen, wat opzich wel mee viel allemaal (toch?), vlogen we met Ethihad Airways naar Abu Dhabi. Prima maatschappij, vol met rijke Olie Sjeiken en de stewardesjes hadden van die hoesjes met sluiers eraan op.

Eenmaal aangekomen, taxi gepakt, sprak geen engels, maar lag wel de hele tijd in een deuk om ons en vooral toen we zeiden in welk hotel we sliepen. Volgens hem was het slecht klein hotel. Zal vast een van zijn grappen zijn geweest, want we hebben heerlijk geslapen in ons kingsize bed en de volgende dag gechilt aan het zwembad. Nog even genieten van onze voorlopig laatste luxe schone hotel, dachten wij maar...

Verder dus totaal niks gezien van Abu Dhabi. Maar onze indruk was, duur, niets bijzonders, dikke autos. We hebben vooral genoten van het Sjeiken checken!

Toen de volgende dag naar Sri Lanka. Op het vliegveld viel ons op dat we overal voor werden gelaten. Misschien omdat we de enige blanken waren? Jeanne heeft ons opgehaald met haar chauffeur mister Michael. Prachtig huis met een terras zowat 'op' het strand, waar we heerlijk geslapen hebben onder een muskito net.

We hebben net een rondje gelopen door het dorpje. Iedereen zwaaien en kijken en Anneke werd al half aangerand door een jongetje van een jaar of 14 haha. Wat me opviel is de communicatie in de winkeltjes. Dat gaat allemaal niet zo soepel.

Vanavond zijn we uitgenodigd in het Hilton Hotel, daar vieren ze het, jawel, de duitse Oktoberfesten! Morgen even beachen en een treinkaartje kopen, zodat we over een paar dagen het binnenland kunnen verkennen.

Nog een detail: het is hier nu koel seizoen, maar het zweet gutst van mn lijf. Nog ff wennen dus...

1. Karin Hermus:
    30 oktober 2010
    Hoi Raissa,
    Ik heb je niet kunnen bereiken voor je vertrek maar wil je nu nog even een heel goede reis wensen. Geniet van alles wat je daar gaat zien en meemaken. Wij volgen je via je weblog dus schrijf maar lekker veel.
    Groetjes en veel plezier,
    Karin Hermus ( en natuurlijk de rest van de familie)
  2. Bianca:
    31 oktober 2010
    Hey Raissa,

In deze superlange werknacht (klok uur terug!!) mooi de tijd om je weblog te lezen. Ik ben weer zeer benieuwd naar al je belevenissen. Veel plezier en geniet maar van een mooie tijd.
    Groetjes Bianca
  3. Femke:
    1 november 2010
    Hiii Poeske!

Wat leuk om je verhaal te lezen!
    Mensen kijken is sowieso geweldig.. vooral als je net in een 'andere wereld' stapt.. gewoon lekker rustig aan beginnen, jullie hebben nog genoeg tijd om alles te zien en te knallen! ;)

Heel veel plezier, geniet van wat de wereld je te bieden heeft!

Kijk nu al uit naar je volgende verhaaltje :)

Dikke kroel-kus

Fem (NHTV)
  4. Fauve:
    2 november 2010
    He moppie!

leuk om de eerste indrukken te lezen! fijn om te lezen dat jullie het naar je zin hebben.. We kunnen het niet vaak genoeg zeggen dus zeggen we het nog maar een keertje extra.. Genieten van alles schatjes! Tot het volgende verhaaltje :)

Dikke vette kus uit Breda!
  5. Rom:
    3 november 2010
    Die jongetjes van 14 zijn tegenwoordig ook niet meer te vertrouwen ;)

Have fun chickies.

Kus aan Annepan
  6. Jeanne:
    4 november 2010
    Hi Raissa en Anneke,
    Ben benieuwd hoe het met jullie gaat, al veel mooi's gezien?
    Hier is het allemaal rustig, by the way, het jongetje met grijpgrage handjes is bekend en heeft een waarschuwing gehad.
    Veel plezier en geniet van de reis, Jeanne
  7. Kevin:
    4 november 2010
    Hey Raissa en Anneke!

Jullie zitten vast lekker ergens op een olifant in de bush-bush en wij zitten lekker in de boeken zoals personeelsmanagement :P. Ik hoop dat jullie elkaar nog niet in de haren gevlogen zijn want het is nog een lange tijd onderweg, haha. Ik verwacht wel dat jullie twee meiden het naar de zin hebben hoor ;). Mis ons niet te veel he!

X, Kevin
  8. Inge:
    6 november 2010
    Heee meiden!

Hoe is het daar? Klinkt al erg avontuurlijk ;) en nog maar zo kort onderweg.. Al die grijpgrage jonge mannetjes, haha.. wat een beleving! Geniet ervan en tot het volgende verhaaltje weer..

Kus uit haghorst!
  9. Martijn:
    11 november 2010
    Zeg - we zijn inmiddels al weer twee weken verder zonder enige update... Johooo?