Laos: Party in de mooie natuur

24 januari 2011 - Vientiane, Laos

Vanaf Pai konden we met iemand achterin de truck meerijden tot aan de grens van Laos, uiteraard voor een mooi prijsje. De volgende dag hebben we, na een hele klungelige grensovergang (echt die mensen moeten nog heel wat leren daar, totaal geen systeem en logica) de slowboat naar Luang Prabang gepakt. Dat betekende twee dagen varen over de bruine Mekong rivier. Maar met een hoop leuke mensen en een mooi uitzicht, vloog de tijd voorbij.

Luang Prabang is een leuk authentiek groot dorp (kan het geen stad noemen) aan de Mekong rivier met een hoop marktjes en streetfoot. Overdag is het leuk om de omgeving te verkennen op een fietsje, lekker op z’n hollands! Iets buiten het dorp liggen mooie watervallen, waar we ons een dagje vermaakt hebben in het (ijskoude) helder blauwe bergwater. Hoewel de straten in Laos om 11 uur helemaal uitgestorven zijn, is er stiekum nog een club vol met locals waar gedanst mag worden tot in de late uurtjes, onder het genot van Lao Beer (spreek je uit als Lauw Bier!)…

Na een paar dagen zijn we met de hele ‘bootclub’ naar Vang Vieng gereisd door een adembenemend berglandschap. Vang Vieng staat bekend om het tuben: je wordt 5 km verderop gedropt, springt in een band en elke 50 meter wordt je naar de kant getrokken om bij te ’tanken’. Een echte aanrader als je van een goed feestje houdt!

Hoewel we maar een korte tijd in Laos door hebben gebracht, was fantastisch dankzij de leuke mensen die we hebben ontmoet. Morgen gaat iedereen zijn eigen weg weer verder, zo nemen wij de 30 uur sleeping bus naar Hanoi. Afscheid nemen doen we niet aan, aangezien we elke keer weer dezelfde mensen tegen komen. En dát is nou het leuke van backpacken!

1. Pap en Mieke:
    24 januari 2011
    Dat ziet er allemaal heel gezellig en leuk uit. Mooi land zo te zien. En aan de fotos kun je wel zien dat het goed gaat. En ook nog dansles. In indo-china stijl zeker. Het weer is ook stralend met die strakke blauwe lucht.
    En nu het bekende Vietnam. Wij kennen dat van de jaren 60 en 70 maar dat zal weel heel veel anders geworden zijn. Veel fun verder
    groetjes,
    Mieke en Pap
  2. Gijs:
    24 januari 2011
    Shit man dat ziet er inderdaad super uit...allemamagies! Nu naar Vietnam lees ik hierboven..daar zit nu een vriend van me, doet 'm de groete ;)
  3. Eveline:
    24 januari 2011
    Hé Raissa, ziet er allemaal super uit! Have fun.

Groet,

Eveline.
  4. Evelien:
    Raiske,
    Dat ziet er nou nog eens gezellig uit. Om jaloers op te worden! Erg leuk dat je er steeds zoveel foto's bij doet, heb je tenminste ook een beeld bij wat je schrijft:)
    Ik blijf je volgen dus vooral doorgaan met schrijven!
    Veel plezier nog meske!
    xxx uit het troosteloze (slecht weer..) Haghorst
  5. Terry:
    26 januari 2011
    De foto's spreken voor zich : Party!!!!
    Fijn dat jullie zo genieten!!

XXX mam
  6. Marjan:
    3 februari 2011
    haa raissa
    nou jij hebt t daar goed naar je zin dat valt wel te lezen en te zien!!
    30uur in de bus, ik wens je succes!!
    veel plezier nog verder en ik probeer je te volgen (heb t zelf ook giga druk haha)

xxx marjan
  7. marcel en berna:
    4 februari 2011
    Hoi Raissa,
    Zo te lezen en te zien heb je weer heel wat beleefd.
    Door je mooie foto's zien wij ook nog eens wat van de andere kant van de wereld.
    Groetjes Berna