Thailand: niets is wat het lijkt!

15 januari 2011 - Bangkok, Thailand

Na drie dagen reizen, arriveerden we eindelijk op het party eiland Koh Phangan, waar we een luxe hotel geboekt hadden om oud en nieuw door te brengen. Nouja op de nacht zelf waren we uiteraard aanwezig bij de world famous fullmoon party met 50000 andere mensen volgesmeerd met blacklight gekleurde verf. Het was een feest om je ogen uit te kijken, maar na een paar buckets alcohol, werd dat steeds lastiger...

De rest van de week hebben we doorgebracht op de door-het-toerisme-bijna-helemaal-verpeste-eilanden. Gezellig ja, maar de chagrijnige thaise mensen en de enorme hoge prijzen, hebben haast niets meer met Thailand te maken. Een hoop tegenvallers, zoals bestolen worden, afzetterij, volgeboekte accommodaties en boten, deden ons besluiten met een vrachtschip terug te varen naar Bangkok. En dat was het beste besluit ooit!

In Bangkok hebben we de meeste tijd doorgebracht op straat (o.a. op Kao San Rd. voor de echte kenners). Lekker overal een hapje (pad thai, loempiatjes, insecten, eitjes, bbq vleesjes etc) eten voor een kwartje, ons laten masseren, mensen kijken en dansen tot in de hele vroege uurtjes. Trouwens, niets is wat het lijkt in Thailand: zo veel mooie vrouwen, maar 9 van de 10 hebben nog iets tussen hun benen hangen!

Met pijn in ons hart lieten we Bangkok achter in ruil voor het noorden. En daar was het dan ineens: Pai. Een geweldig chill, hip, klein dorpje tussen de bergen aan een riviertje met bamboohutjes. Overdag hebben we de omgeving en lokale stammen verkend achterop een scootertje bij twee nederlandse kerels. De avonden spendeerden we met een drankje rondom het kampvuur, terwijl de lucht volhing met typische Thaise wenslampionnen.

Thailand is een mooi land, maar waag het niet te zeggen dat je in Thailand bent geweest als je alleen het strand hebt bezocht. Geloof me, het is veel meer dan dat!

1. Terry:
    15 januari 2011
    Weer een superverhaaltje, kort maar krachtig.
    En geweldig dat we via foto's en filmpje weer mee kunnen genieten. Hebben jullie die insecten echt gegeten?
    En hoe weten jullie dat nou, dat het geen echte vrouwen waren ;)
    En ja, Pai moet toch geheel wat anders zijn dan t drukke Bangkok, konden jullie lekker ff bijkomen voor je verder gaat naar Laos.
    Heel veel plezier daar!

Liefs mam
  2. sjef verhoeven:
    15 januari 2011
    raissa en vriendin, de beste wensen voor 2011. nog veel belevenissen en reisplezier de komende tijd. bij de bierelier staat er heel wat te gebeuren. hub-jasmijn gaan de hele bubs op zijn kop zetten met een compleet nieuw interieur.maar dat zul wel zien als je in mei terug bent. in maart willen ze openen. groetjes van de famlie verhoeven uit ghorst....
  3. Gijs:
    15 januari 2011
    Mooi weer hoor, ik geniet mee vanachter mijn computerke op het werk :). Geniet ze!
  4. Mieke en Pap:
    16 januari 2011
    Een hele belevenis weer. Je hebt er ook weer een leuk verhaal van gemaakt en mooie fotos. het is wel leuk natuurlijk om het " echte" Thailand te zien. Het grote toerisme zal overal wel hetzelfde zijn. En nu op naar een heel bijzonder land "Laos". Ben heel benieuwd wat je daar allemaal gaat beleven en zien. Heel veel plezier daar en we blijven je volgen.

Mieke en Pap
  5. Jeanne:
    17 januari 2011
    Hi Raissa,
    Gaaf, en het klopt, sommige travestieten zijn zo mooi, dat zie je er niet aan af.
    Jammer dat het toerisme zovaak zoveel mooi's verpest.
    Hier is het koud!!! 20 graden celcius, de mensen lopen te kleumen met dikke jassen, de overstromingen zijn meer in het midden en oosten van Srilanka.
    Gaat het weer goed met jou?
    Liefs en groeten voor jullie beiden, and lots of love in Laos!!! Jeanne
  6. Rob:
    17 januari 2011
    He Raissa,

Leuk weer van je te horen en zal nu toch maar eens een berichtje achterlaten. Klinkt allemaal niet verkeerd daar en blijf jaloers op je. Heel veel plezier nog daar, maar dat zal wel gaan lukken.

xxx
  7. Dunja:
    19 januari 2011
    Nou ik ben weer helemaal bij met de verhalen! Je hebt al genoeg gezien zeg.. om jaloers op te worden!! Geniet ervan. En ik zal je bij deze 1 x in de maand minimaal op de hoogte houden ;)

Liefss x